FAQ Soalan Lazim  |   HubungiKami  Hubungi Kami  |  Aduan  Aduan & Maklumbalas  |   PetaLaman  Peta Laman 

Jumaat, 24 September 2021
 

UNIT KUALITI DAN PIAWAIAN

Unit Kualiti Dan Piawaian

PENGENALAN

Sejajar dengan polisi Kementerian Kesihatan Malaysia, Unit Kualiti dan Piawaian Hospital Sultanah Nur Zahirah (HSNZ) telah ditubuhkan pada 01.03.2002 selepas Mesyuarat Jawatankuasa Quality Assurance Program (QAP) HKT pada 05.02.2002 (ketika itu Hospital Kuala Terengganu).

OBJEKTIF

Unit ini bertujuan memberi bantuan sekretariat kepada perancangan, penyelarasan dan pemantauan semua aktiviti kualiti untuk hospital. Segala maklumat berkaitan dengan aktiviti peningkatan kualiti boleh diperolehi daripada unit ini. Ia berfungsi sebagai Pusat Sumber Maklumat.

LOKASI

Unit Kualiti dan Piawaian sekarang terletak di tingkat 2, Kompleks Rawatan Harian Hospital Sultanah Nur Zahirah. Ia beroperasi pada waktu pejabat dan boleh dihubungi melalui sambungan 2148, 2108, 2718.

 

PERKHIDMATAN UNIT KUALITI & PIAWAIAN

  1. Menyelaras Aktiviti MS ISO
  2. Menyelaras Akiviti Quality Assurance (QA)
  3. Menyelaras Akiviti Akreditasi Hospital
  4. Menyelaras Credentialing & Privileging
  5. Menyelaras Akiviti Inisiatif Kualiti (QI)
  6. Menyelaras Akiviti Peningkatan Kualiti Yang Lain

Print

ARKIB CME

HUBUNGI KAMI

Hospital Sultanah Nur Zahirah
Jalan Sultan Mahmud
20400 Kuala Terengganu
Terengganu
No Tel : 096212121
Faksimili: 09-6221820 / 09-6227139 
   

 

 

WAKTU OPERASI

Kecemasan : 24 jam

Kafeteria : 8 pagi – 5.00 petang

Jabatan Rekod Perubatan :
Ahad - Rabu 8.00 pagi – 5.00 petang
Khamis 8.00 pagi – 3.30 petang

(Rehat : 1.00 t/hari - 2.00 petang)

Statistik Pengunjung

1.png7.png7.png7.png6.png4.png6.png
Hari Ini :6175
Bulan Ini :248142